Play
Pause
Sound off
Sound on

Badanie 2023

 

W 2022 roku największa niezależna grupa komunikacyjna w Polsce - Group One - przy współpracy z Instytutem GfK - zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach - wprowadziła na rodzimy rynek nagrodę Best Brands Awards. To wyjątkowy konkurs, w którym wybór zwycięzców opiera się wyłącznie na opinii konsumentów.

O ostatecznym kształcie rankingu decyduje badanie przeprowadzone przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK Polonia na próbie 7,5 tysiąca konsumentów, które mierzy siłę rynkową marek, biorąc pod uwagę dwa czynniki: 

- rzeczywisty ekonomiczny wymiar marki (Share of Wallet)

oraz

- jej wymiar emocjonalny, postrzeganie marki przez klienta (Share of Soul)

Tegoroczne badania wystartowały na początku lutego 2023 i zakończyły się pod koniec marca 2023.

400 marek z 50 różnych sektorów zostało przeanalizowanych pod kątem 2 wymienionych wyżej kryteriów, a w każdej z kategorii został wyłoniony zwycięzca. 

Mając na uwadze aktualne trendy rynkowe oraz dynamikę otaczającej nas rzeczywistości, w 2023 roku przebadane marki zostały wyróżnione w następujących 6 kategoriach nagród:

Best Brand Overall, Best Polish Brand, Best Omnichannel Brand, Best Sustainable Brand, Best Life Changing Technology Brand, Best Brand For Tough Times.

Wyniki badania zostały opublikowane na początku kwietnia 2023, zaś Finałowa Gala wręczenia nagród Best Brands Awards odbyła się 18. Maja 2023 na Zamku Ujazdowskim w Warszawie.

 

 

Masz pytania dotyczące badań?

Prosimy o bezpośredni kontakt:

Barbara Lewicka
Senior Director Marketing & Consumer Intelligence

Mail: barbara.lewicka@gfk.com